Az átirányítás pontos menete:
A 301-es átirányítások arra szolgálnak, hogy a keresőkkel egyértelműen tudassák azt, hogy egy adott oldal (teljes weboldal vagy csak aloldal) megszűnt, s egy másik lépett a helyébe. Ilyenkor ugyanis az átirányítások nélkül, ha valaki a keresőben rákattint a régi linkre egy 404-es „A keresett oldal nem található” hibaüzenet fogadja majd az adott illetőt. Ezt pedig a Google idővel el fogja tüntetni a találati listáról, azaz a korábban elért eredmények semmissé válnak.
Ennek elkerülésére szolgál ez a lépés, melynél egy-egy ilyen, URL-t érintő változáshoz tudunk 301-es átirányítást létrehozni. Tehát amennyiben például a ”/tura” nevű aloldalunkat átnevezzük „/kirandulas”-ra, gondoskodnunk kell a megfelelő átirányításról. Még fontosabb továbbá a teljes domaint érintő változás. Ha mondjuk www.szamocabolt.hu oldalunk elérhetősége www.eperbolt.hu lesz, akkor a korábbi boltunk összes URL-jét át kell irányítanunk az annak megfelelőre.
Tömeges átirányítás (wildcard):
Előfordulhat olyan eset, amikor egy URL-ben történő módosítás több URL esetén is változásokhoz vezet. Például ha egy kategória nevét, illetve URL-jét változtatjuk meg, annak következménye az lesz, hogy a kategóriában szereplő összes termék, vagy alkategória URL-je 404-es hibát eredményez majd, holott azokban nem történt külön változtatás.
Tegyük fel ugyanis, hogy a „/auto_38/” kategória URL-jét átírjuk „/auto_41”-re. Ennek eredményeképpen azonban a „auto_38/opel_60/astra_95/astra_g_1705” termékünk a kereső találati listájáról már nem lesz elérhető.
Ennek a problémának a kivédésére hoztunk lérte egy új átirányítási szabályt, mely a következő módon működik.
Amennyiben mondjuk a „/auto_38/” kategória URL-jét átírjuk „/auto_41”-re, abban az esetben két új sort kell megadnunk a 301-es modulban.
1) auto_38 auto_41
2) auto_38/* auto_41/*
Az első sorra azért lesz szükségünk, hogy magát a megváltoztatott URL-t el tudjuk a jövőben érni.
A második sorban lévő * segítségével pedig azt tudatjuk a rendszerrel, hogy a korábban /auto_38/ után következő URL részletet (legyen az bármi) ezentúl a /auto_41/ után illessze be és irányítsa át. Ennek köszönhetően például egy /auto_38/opel_41/astra URL-re kattintva a keresőben nem 404-es oldalra érkezünk, hanem a /auto_41/opel_41/astra URL-re.
Tehát a * segít nekünk abban, hogy ahová beillesztjük, attól kezdődően bármilyen URL részletet a rendszer a megadott URL-re irányít át.
Ezen felül, ha a második oszlop végére nem teszünk * -ot azzal azt érjük el, hogy az adott átirányítási szabályhoz tartozó összes lehetséges URL-t egyetlen oldalra irányítjuk.
Jó tudni!
Domainhez kapcsolódó URL-ek:
Google Analyticsból van lehetőség kinyerni az elmúlt időszak leglátogatottabb URL-eit, ez nagy segítség lehet a 301-es átirányításokhoz. Ehhez az Analytics felületén a Viselkedés-webhelytartalom-minden oldal menüpontba kell mennünk, és itt ki tudjuk exportálni egy táblázatba ezeket az URL-eket.
Célszerű a Google Táblázatok formátumot választani, ekkor egy könnyen kezelhető dokumentumba exportálja az Analytics ezeket.