Az alábbi leírásunk segít abban, hogyan tudunk automatikus válasz üzenetet beállítani, ha beérkezik egy üzenet postafiókunkba.
Ez hasznos lehet, ha szabadságon vagyunk vagy nem vagyunk elérhető, illetve ha általános üzenetet kívánunk küldeni egy ügyfélszolgálati e-mail címről.
1. Lépjünk be a cPanel felületre, ha ehhez segítségre van szükséged ITT találsz részletes leírást.
2. Kattintsunk az „Automatikus válaszok” menüre.
2. Itt következő lépésként ki kell választanunk az adott tartományt, majd az Automatikus válasz hozzáadása gomb megnyomásával létrehozható az üzenet.
Lentebb a már meglévő válaszok listája látható, illetve a szerkesztési és a törlési lehetőségek.
Amiket egy automatikus válasz hozzáadása esetén meg kell adnunk:
- Karakterkészlet: Az alapértelmezett az “utf-8” ami tartalmazza a legtöbb közép-európai karaktert, ennek használata ajánlott.
- Időköz: Itt adhatjuk meg, hogy milyen időközönként kapjon választ az ugyan arról az e-mailről érkező üzenetre a feladó. Ha 24-re állítjuk, akkor 24 óránként csak egyszer lesz kiküldve az automatikus válasz, ha 0-ra állítjuk, akkor minden egyes alkalommal azonnal ki lesz küldve a válasz. Utóbbi nem ajánlott, hiszen ilyenkor a spamekre is automata válasz fog menni, és ezzel felesleges e-mail forgalmat generálunk.
- E-mail: Itt adható meg az e-mail cím (eleje), amelyhez a válaszadót beállítjuk
- Tartomány: ebből a legördülő listából választhatjuk ki az adott domain-t
- Feladó: A feladó neve
- Tárgy: A válasz levél tárgya
- HTML tartalom: ez akkor fontos, ha az üzenetünk tartamaz html kódot (pl.: speciális formázás esetén). Normál esetben nincs rá szükség. Ha nincs kipipálva, akkor sima szöveget jelenít meg a válasz.
- Kezdés/Leállítás: Az automatikus válasz kezdés és leállítás dátuma adható meg