Mi az a SPF rekord és hogyan tudom beállítani?

Mi az a SPF rekord és hogyan tudom beállítani?

Itt vagy:
< Vissza

Mi az a SPF rekord?

Az SPF rekord a biztonságos levelezés és a spam levelek visszaszorítása érdekében jött létre.
A levelező szerver és szolgáltatók megkövetelik a feladótól, hogy a Domain jogos tulajdonosa küldi-e a levelet, ami arról az IP címről vagy IP tartományból történik-e amelyről a Domain üzenetet küldhet. Ezt az ellenőrzést a Domain DNS rekordjaiban kell beállítani, mert a levelező rendszerek a rekord vizsgálatával ellenőrzik, hogy a levél küldője tényleg arról az IP című szerverről küldte az üzenetet.

Ha a fogadó fél levelező szervere azt érzékeli, (hibás vagy hiányos SPF beállítás esetén) hogy a küldő szerver IP címe nem egyezik meg a Domain tulajdonosához rendelt SPF rekorddal, akkor az üzenetet el fogja utasítani vagy automatikusan SPAM-ként jelöli meg.

Hogyan tudom ellenőrizni, hogy be van-e állítva az SPF rekord a Domainhez?

A következő linkre kattintva az MXToolbox eszközzel tudjuk ellenőrizni a helyes SPF rekord beállítást.
MXToolbox URL: https://mxtoolbox.com/spf.aspx

1. Az oldal betöltődése után, írjuk be a Domain Name mezőbe az ellenőrizni kívánt Domain-t, majd kattintsunk a „SPF Recrod Lookup” gombra.

 

2. Ha be van állítva az SPF rekordunk az alábbi képernyőt fogjuk látni.
Beállított SPF érték: „v=spf1 ip4:tárhely szerver IP címe +a +mx ~all”

Ha meglévő SPF rekordodat szeretnéd szerkeszteni KATTINTS IDE

 

3. Ha az alábbi eredményt kapjuk vissza, nincs beállítva az SPF rekord!

 

Ha nincs beállítva az SPF rekord, a következő leírás szerint tudjuk beállítani.

1. Lépjünk be a cPanel felületre, ha ehhez segítségre van szükséged ITT találsz részletes leírást.

2. cPanel felületen kattintsunk az „Email Deliverability” menüre.

 

3. A következő oldalon listázva láthatjuk a rendszerben található Domain neveinket, a rendszer ekkor ellenőrzi is, hogy a SPF és DKIM rekord helyesen van-e beállítva.
Ha az SPF és DKIM rekordok jól vannak beállítva a „Valid” szót fogjuk látni a Domain név mellett. Ebben az esetben nem kell további beállítást elvégeznünk.

Ha viszont hibásak vagy nincsenek beállítva, a következőt látjuk: „Problems Exist (DKIM és SPF)„. A folytatáshoz kattintsunk a „KEZELÉS” gombra.

 

4. A következő oldalon görgessünk az SPF részhez és kattintsunk az „INSTALL THE SUGGESTED RECORD” gombra. Így a cPanel rendszer beállítja az SPF rekordot automatikusan a Domain nevünkhöz.

Ha másik szolgáltatóhoz szeretnénk beállítani (pl.: a domain nem a Sybell névszerverekről működik), akkor az ebben a szekcióban szereplő értékeket kell megadnunk a másik szolgláltatónknál manuálisan az ottani DNS kezelőben.

 

5. A gomb lenyomása után a következő oldalon kapunk visszajelzést, a jobb felső sarokban, hogy sikeres volt az SPF rekord beállítsa.

Az oldal betöltődésekor azt fogjuk látni, hogy a „Valid” azaz érvényes az SPF rekord beállításunk.

Ezzel el is végeztük a beállítást, MXToolbox eszközzel a fent leírtak szerint újból tudjuk ellenőrizni, hogy ténylegesen megtörtént-e a beállítás.

 

 

SPF rekord szerkesztése

1. Az Email Deliverability menüpont alatt kattintsunk a Kezelés gombra a domain nevünk mellett.

 

2. Görgessünk le az SPF szekcióhoz, majd kattintsunk a Customize lehetőségre.

SPF szerkesztés - Sybell

 

3.  Válasszuk ki a hozzáadni kívánt elem típusát, ez lehet +a (host), +mx, +ip4, +ip6, +include. Az adott elemnél kattintsunk az Add A New „…” Item szövegre.

SPF szerkesztés - Sybell

 

4. A megjelenő mezőben adjuk meg a hozzáadni kívánt elem értékét (1.) , majd kattintsunk az oldal alján található Install A Customized SPF Record gombra (2.).

SPF szerkesztés - Sybell

 

A mentés után az oldal tetején láthatjuk a módosított SPF rekordunkat, mely az imént hozzáadott elemet is tartalmazza.

SPF szerkesztés - Sybell

 

Mindenképpen a fenti eljárás szerint ellenőrizzük az MXToolbox felületén, hogy megfelelő-e a módosítás. MXToolboz SPF Record Lookup