E-mail naptár (CalDAV) beállítása Outlook levelező kliensbe

Itt vagy:
< Vissza

Az alábbi leírás segítséget ad abban, hogy a cPanelen létrehozott e-mail fiókunk naptárát, hogyan tudjuk beállítani az Outlook levelező kliensbe.

 

1. Lépjünk be a cPanel felületre, ebben az ITT található leírás tud segítséget nyújtani.

2. Kattintsunk az E-mail fiókok menüpontra.

 

3. Válasszuk ki az e-mail fiókunkat, majd kattintsunk a mellette jobbra található Check Email gombra.

 

4. Most kattintsunk a Configure Calendar and Contacts Client lehetőségre.

 

5. Ennek a felületnek az alján található Direct CalDAV and CardDAV URLs for Calendars and Contacts rész alatti listából fogjuk használni az első lehetőséget. Az itt található URL címet kell majd beállítanunk az Outlookba.

 

 

Következő lépésként telepítenünk kell a CalDav Syncronizer Outlook bővítményt, mivel alapvetően az Outlook nem tud CalDAV naptárakat kezelni, így a bővítmény segítségével tudjuk elvégezni a beállítást.

Az alábbi linken keresztül tudjuk a programot letölteni:

https://caldavsynchronizer.org/download-2/

 

6. A letöltési felületen kattintsunk a Download gombra (1.), majd a letöltött .zip kiterjesztésű fájlt csomagoljuk ki.

 

7. A kicsomagolt fájlok közül nyissuk meg a setup.exe fájlt és menjünk végig a telepítési folyamaton.

 

8. Ha készen vagyunk, nyissuk meg az Outlook-ot és már látni is fogjuk a felső menüpontok között a CalDav Syncronizer bővítményt (1.). Kattintsunk is rá, majd a Synchronization Profiles lehetőségre (2.).

 

9. A megjelent ablakban létre kell hoznunk egy profilt, hogy be tudjuk állítani a naptárat.

A profil hozzáadásához kattintsunk a zöld + (plusz) ikonra.

 

10. Válasszuk ki a Generic CalDAV/CardDAV lehetőséget, majd az OK gombbal lépjünk tovább.

 

 

11. A profil beállításainál először adjuk meg a profil nevét (1.), majd kattintsunk az Outlook folder résznél a … (3 pont) gombra (2.).

 

12. Az itt felugró ablakban válasszuk ki a Naptár mappát (1.), majd kattintsunk az Új mappa gombra (2.) a mappa létrehozásához. Az ez után felugró ablakban a Név: -hez írjuk be a naptárunk nevét (3.), amiben fognak tárolódni az naptáresemények (ez lehet az e-mail címünk is). Ezt követően mindkettő felugró ablakon kattintsunk az OK gombra.

 

13. Most a profil beállításaihoz kell visszakerülnünk, itt elsőként jelöljük be a Synchronize items immediately after change (1.) jelölőnégyzetet.

Az 5. pontban szereplő URL címet másoljuk be a DAV URL (2.)  mezőbe. Figyelem! Az URL végén szerepelnie kell egy „/” (per) jelnek, különben nem fog működni a beállítás.

Az alatta lévő Username és Email address mezőkbe írjuk be az e-mail címünket, a Password mezőbe pedig az e-mail címünk jelszavát (3.).

Ha készen vagyunk, kattintsunk az OK gombra (4.).

 

Ha megfelelőek a beállítások, akkor már láthatjuk is a naptárunkat. Ha esetleg nem jelennek meg a korábban beállított naptáresemények, akkor a Synchronize now gombra kattintva kezdeményezhetjük manuálisan a szinkronizációt.